HomeChi SiamoOur mission & who we are

Our mission & who we are

CARITAS OF THE ARCHDIOCESE OF FLORENCE

CARITAS is a pastoral organism headed by the Archbishop of Florence, His Eminence Cardinal Giuseppe Betori. Inspired by the Gospels and by the teachings of the Catholic Church, it has the purpose to promote the charity commitment of the ecclesiastical community of Florence, in the forms that are appropriate considering time and needs, for a complete development of man, social justice and peace, with a particular attention to the poor and with a mainly pedagogical function. Caritas is the official tool of the Diocese for the promotion and the coordination of charitable initiatives in the area (read more)

VUOI ESSERE VOLONTARIO?
Compila il modulo di contatto

Progetto Ri-Vesti
(raccolta abiti e accessori di abbigliamento usati)

Dona una parte del tuo tempo, metti i tuoi talenti a servizio di chi ha bisogno di un sostegno, di essere accompagnato per un tratto del suo cammino e davvero riceverai cento volte tanto come il Signore Gesù ha promesso! (leggi tutto)